måndag 26 september 2011

Höstpyntat...

Ja, inte hann jag njuta av det fina vädret som var i helgen heller!... För hela lördagen gick åt till städning! Tack vare att min gulliga mamma kom förbi och passade barnen i 6 timmar så kunde jag äntligen ta i tu med att storstäda vardagsrummet och göra det lite höstmysigt.
En hel del hann jag med iaf... Fönstren blev putsade, blommor omplanterade, kuddar lagade och nya gardiner kom upp. Fårskinnen blev avdammade och kom på plats, nya mattor fick pryda golvet och "vargpläden" hamna i soffan. De gamla nervissnade pelargonerna åkte ut och lite hjärtan på tråd kom in... 
















Sen hittade jag en gammal tjock bräda som jag kapade upp och la på öppna spisen så jag fick en lite mer rustik känsla i rummet och lite ljuslyktor uppe på det gjorde pricken över i´t ;).   

Den stora vedkorgen blev fylld och likaså under bänken (så slipper man leta efter alla leksaker som åker in under hela tiden ;)...)

  
Ja det var vardagsrummet det! Nu är det BARA resten av huset kvar!...
Kram/L.

1 kommentar:

  1. Åh va fint du gjort det! Mys-pys! Vi får komma förbi och "röja" lite så det slipper vara så fint hemma hos dej... ;-)
    Hihi...
    Puss puss.

    SvaraRadera